En mardröm

Jag drömmer sällan saker jag kommer ihåg, men inatt hade jag världens mardrömm. Eller jag vet egentligen inte om det var en mardröm jag minns bara att jag blev fruktansvärt rädd för de som hände, fast det går heller inte att peka på vad som skrämmde mig.

Hursomhelst så var jag och P hemma hos min pappa och allt var bra liksom. Sen ringer telefonen och det är pappa som säger att farmor gått bort. Jag blev helt ledsen, samtidigt som han talar om att min bror mår så dåligt att han har fått råd från en psyklog på övningar han ska göra som gör att han mår bättre. När jag ska gå ut och berätta för P så dyker min lillabror upp hemma på gården och det flyger förbi en helikopter, så nära att det nästan nuddar hustaket. Efter det händer står jag i köket och tittar ut och hör en jättehög smäll (ungefär som om blixten slagit ner fast ändå inte), och allt börjar lukta bränt och dagen har förvandlats till natt.. Eller det blev helt kolsvart ute.
Jag måste gå ut och skriker åt P och min bror att det luktar bränt och vi måste hitta vad det är som brinner, eftersom det inte verkade vara huset. Då ser vi rökpelare från skogen.. Samtidigt som vi upptäcker det kommer en bil på vägen ner mot huset och det visar sig vara någon av farmors vänner som är helt förstörd och har en panikattack när hon kommer ur bilen..

Sen vaknade jag.. Och jag kan fortfarande inte glömma drömmen. Den skrämmer mig fortfarande ganska mycket.

Permalink Em Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback