Tangled

Har precis kommit hem från en tur till malmö, där jag var på bio med mitt mentorsbarn. Såg disneyfilmen Tangled, eller Trassel som den då heter på svenska. Självklart såg vi den i 3D även om vi såg den på svenska, men det var okej det med.

Flynn Rider, kungarikets mest eftersökta (och charmiga) tjuv, väljer ett hemligt torn som sitt gömställe djupt inne i skogen. Där blir han tillfångatagen av Rapunzel, en vacker och modig tonåring vars gyllene hår är förtrollat och 23 meter långt. Rapunzel ser den snygge tjuven som en väg ut ur tornet där hon avtjänar ett livslångt utegångsförbud. Snart beger sig det udda paret ut på ett riktigt trassligt, hårresande och actionspäckat äventyr med bl.a. en superpolishäst, en hjälpsam kameleont och ett läskigt gäng banditer. Ett äventyr med oväntade hjältar, beräknande skurkar, skratt, action och hår... massor av hår.

Jag blev frukltansvärt positivt överraskad, 3D funkade ju för en gångs skull riktigt bra i en film, och den var sådär riktigt disneyaktig och 10ggr bättre än Disneys senaste film Prinsessan och grodan. Jag tyckte om den och den är väl värd pengarna att se på bio, klassisk Disney dramaturgi. Dock är den elaka modern lite mer beräknande än vanligt tycker jag. Några tårar och många skratt senare så är jag ganska nöjd.

Jag är dock sjukt onöjd med ungen som satt jämte mig och tjatade med sin morsa hela tiden (inte mitt mentorsbarn alltså). Jag hysjade på honom säkert 10ggr, men han fattade inte.. Ta inte ungar som inte kan vara tysta när de ser en film på bio, till en bio helt enkelt. Det är fan pinsamt om en massa folk runt omkring börjar hysja på en....

Permalink Film/Bio Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback