Funderingar om vänskap

Vänskap: Det att två (eller fler) personer tycker om varandra, litar på varandra, mår bra av varandras sällskap och kanske också gör saker tillsammans; det att två eller fler personer är vänner.
Så defineras vänskap på wiktonary, och jag är beredd att hålla med. 

Min lillerått fick mig att fundera lite nu. Hon pratade om en vän som inte är en vän, eller som är en vän men som sårar mer än den glädjer och gör mer skada än nytta som just vän.

Jag funderar då lite på: ger man vänner lika många chanser som man ger sin pojkvän, eller kan man faktiskt tycka att vänner som inte är där och ställer upp lika gärna kan få vara vänner men på långt håll och inte så nära vänner?

Jag minns jag har tänkt på det mycket och innan, men inte riktigt kommit fram till nåt svar. Det är alltid svårt att veta vad man ska gör när man känner att något rinner ut i sanden. Men jag tror det är viktigt att se om inte man får något tillbaka så kanske det inte är värt att lägga ner massa tid. Det drainar energi och slutar med att man blir ledsen liksom. 

Så tycker jag i alla fall!

Permalink Funderingar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback