Den värdelösa vården

Jag blir så besviken på vården i Sverige. Man blir bara runtslussad hela tiden. Så kommer man till hudkliniken idag och är glad, trevlig, positiv och på något plan förväntansfull och får det kastat i ansiktet att: "Eftersom du inte har cancer så kan vi inte hjälpa dig, men om du nu ändå måste ta bort dem så kan du vända dig till den privata sjukvården. För de tycker att det är roligt att ta bort sånna."

Då fick jag ändå en remiss, betalade dyra jävla pengar för att komma in och så får man höra det där. Då hade jag dessutom ringt och frågat extra om de bara skulle bedömma eller göra något. Då har man ju lite högre förväntningar när man får svaret att de faktiskt ska göra något mer än bara bedömma.

Men visst de gjorde ju något. Jag fick starkare kortisonsalva för mina exem. Men jag var där för mina leverfläckar..
/Em

Permalink Em Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jossan

Jättedåligt ...



Jag sökte jobb på sjukhuset idag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback