Obligatoriska moment?

Det är så fint när man kommer hem och har klagat lite på kursen man pluggar för sin basgruppshandledare. Då dimper det ner lite olika mejl i inkorgen som förtydligar målen med kursen, och vissa är lite mer negativt inställda till dem som inte vill gå på lektionstillfällen som inte är obligatoriska (det inkluderar mig. Man behöver lära sig själv att bli bra på att kommunisera, men drama inkastat i kurser som inte behöver det känns inte helt genomtänkt.). Vissa lektioner är inte helt nödvändiga för att klara kursen.

Jag tror mig nämligen utgå ifrån att om jag går på föreläsningar och läser böcker, deltar i basgruppsmöten och så, så klarar jag mig utan att skriva en berättelse om mig själv som kan analyseras ur identitetssynpunkt.

Det är inte meningen att en sådan berättelse ska involveras i tentan OM inte det hade varit obligatoriska moment. Men nu är det inte så, och då kan man inte utgå ifrån att 250 studerande tänker göra dem. Dessutom fallerar tänket att man ska klara sig om man antingen går på föreläsningar, eller läser böckerna. För det är sådan grundtanken är, men ska man helt plötsligt in och pilla i grundtanken så måste man ju införa mer obligatoriska moment, så kommer fler studenter att delta. Det är jag övertygad om.
/Em

Permalink Om plugget! Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback