Det är INTE okej!

Såg precis Uppdrag granskning från den 20:e oktober 2010 om hur Marks kommuns socialnämnd misskött sig på det värsta sätt man kan tänka sig. (För er som inte vet så växte jag upp i grannkommunen Svenljunga.)

http://svtplay.se/v/2202031/uppdrag_granskning/del_8_av_16_de_forlorade_barnen


Lite paralleller går att dra till de som jobbar i Svenljunga kommun på socialtjänsten där. Hur de behandlade mig och mina syskon och tvingade oss att ha kontakt med den person som överhuvudtaget inte har i mitt liv att göra i dagens läge. SKRÄMMANDE, att man utsätter människor för sådanna här sakar. Skrämmande att det handlar om så här små barn. Allt i hela avsnittet som handlar om hur handläggaren och politikerna agerat är skrämmande.

Titta och bli förbannad på allt vad politiker heter.. Det är INTE OKEJ att göra så.

Permalink Em Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback