B-uppsatsen

Wow, idag funderade jag på att skriva ett sånt där inlägg om vad jag gjort idag. Men jag kom på att jag kanske ska skriva såhär istället:

Vi ska skriva en B-uppsats i skolan, en så kallad övning inför C-uppsatsen sista året. Lite träning på att skriva på rätt sätt. Ämnet som är valt är bloggar, vilket är mycket intressant och det finns ju en hel del vägar in på detta område. Speciellt när vi ska skriva utifrån identitet.

* Varför skriver man en blogg?
* Varför läser man en blogg?
* Hur mycket påverkas man av en blogg?
* Är det mer kvinnor än män som skriver bloggar?

Osv, i nästan all oändlighet. Det ska bli någon form av undersökning utav detta, får hoppas att man inte tar vatten för huvudet om man ger sig in på detta, men tror knappt det. Bloggar är en ganska smal grej, till skillnad från onlinespel eftersom där finns det åtminstone en del forskning i dagens läge.
/Em

Permalink Om plugget! Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback