Talisman - the boardgame

Talisman - the boardgame blev spelet som vi spelade idag. (Läste precis att det tydligen finns en online form av spelet med, såg lite b-aktigt ut.)



Det går ut på att man ska klättra högst upp i ett torn och sen förgöra alla andra medspelare. Men för att ta sig dit så måste man samla troffeer och följeslagare som går att använda för att byta till sig nya och bättre saker. Lite random events, lite strategi. Men eftersom man inte väljer vilken karaktär man ska ha själv utan det är ganska random så är det ju kanske inte det absolut bästa för alla strateger där ute.

Jag tycker dock att det är kul, även om jag nog aldrig kommer att vinna. Jag lyckas bara ta mig ungefär halvvägs, men jag har heller inte förlorat först någon gång (har bara spelat det två ggr men ändå ;). Ett bra spel att fördriva en lagom soft fredagkväll med i alla fall!

Permalink Games Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Süssi Vintvall

Talisman är kul, tycker jag. Jag gillar followersen och det är ett estetiskt snyggt spel! Dock lite irriterande att man kan komma tillbaka till utkanten väldigt lätt. Jag har vunnit det en gång :P Vi får spela det nån gång!

Postat av: Em

Haha, ja jag tycker med det är kul. Men jag tycker snarare att när det går bra för mig och jag kommer upp på andra nivån så är det alltid någon som bara har sjukt mycket tur, glider förbi allt det svåra och går och vinner.



Men verkligen vi får ta och spela det någon gång, hade vart jättekul! :)

Postat av: Süssi

Ja, vi kan ju bestämma någon dag snart! Jag har bara spelat det med två pers, skulle vara kul att testa med fler.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback