Sommar! :)

Nu är det SOMMAR! På riktigt! Äntligen! Som jag längtat!! :)
Spenderat dagen med att pressa lite tillsammans med Sofie i solen och njuta av att det är varmt ute. Har bränt mig lite på ryggen men det kan det vara värt för en skön dag i solen. Dessutom har jag ätit sallad och känt mig nyttig hela dagen, så jag är nöjd om man kan säga så.

Inte heller har jag oroat mig ett dugg för tentan, känner att det finns inte så mycket att oroa sig för. Eftersom jag ändå inte vet vilka frågor som kommer, eller vilka böcker som är bäst att läsa eller stycken. Då spelar det för mig inte direkt någon större roll att plugga på nåt som inte går att styra över. Den enda skillnaden är väl att man lyckas skriva sin tenta kanske två timmar fortare, men å andra sidan de som pluggar som bara den kommer sitta och nojja sig efteråt med och undra om de kanske skrev fel, eller rätt. Medans jag känner att då kan jag lägga det åt sidan sen får det liksom gå som det vill, 15 arbetsdagar efter tentan är ju ändå Midsommarafton. Vilket i sig kan vara lite komiskt, men jag hoppas att vi får resultatet innan.

Dessutom fyller min gamla morfar 75 idag. Grattis till honom :)
/Em

Permalink Funderingar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback