9 juni

Sitter på biblioteket i Lund, mest för att fördriva tiden. Men jag har nästan bestämt mig för att jag är för trött för att gå på föreläsningnen i eftermiddag egentligen, så jag funderar på att gå hem igen. De har ju ändå redan lagt ut föreläsningsanteckningar på nätet så man kan ju ladda ner dem och läsa va det står att de ska prata om idag. Man ska ju inte behöva gå på allt, eller hur?

Läste förresten i Metro (den 8:e juni) att det bara är 42% av alla sökande till sommarkurserna i Lund som kom in nu i sommar. I am one of em, det tycker jag är ganska intressant att jag kom in. Frågan är väl kanske egentligen varför så få faktiskt togs in, det tycker jag verkar konstigt. Kan det kanske ha med att CSN har blivit hårdare eller är det som så att universitetet blivit latare? Rekordmånga av de studenter som inte pluggar får i alla fall söka socialbidrag till följd av detta, tycker det är lite kasst.

Permalink Om plugget! Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback