Tankar om plugg..

Ja, då var det snart som så att det är en månad kvar tills skolan drar igång igen. Jakten på böcker har börjat redan. Har suttit och reserverat alla som står att man ska ha läst i den kursplanen som ligger på Mah.se, men frågan är om det verkligen är de böckerna som vi ska läsa. Kan ju åtminstone hoppas på att några av dem kommer med. Speciellt den av Fanny Ambjörnsson som jag skrev en uppsats om i Genusvetenskap för ett år sen när jag pluggade det. Den boken var helt galet bra, satt och plöjde mig igenom den i Grekland :)

Känner mig ganska nöjd och har sett det halvklara schemat. Frågan är om det kommer tillkomma lite mer? Stina klaga som vanligt på att det var lite föreläsningar. Men vi har å andra sidan flera bg-möten/seminarier som förmodligen tar upp ganska mycket utav saker som vi ska kunna relatera till när kursen är slut. Det brukar alltid vara mer givande än våra föreläsningar ändå (tycker jag i alla fall).

Ser fram emot att börja igen, så att man har något att göra liksom. Ta tag i flera olika saker så man känner att man kan bli klar någon gång. Känns som att man har helt långt kvar när man räknar terminsvis. 5 terminer dvs 2½ år = lång tid :P

Men men, snart är man inne i det, och snart har det gått ett år till :)

Permalink Om plugget! Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback