Tentaångest!

A day for thinking. Och plugg, och egentligen borde jag äta tårta och vara glad. Men eftersom jag måste plugga så vet jag inte om jag blir så glad ändå.

Jag har Sterns teroi om att barn är kompetenta från början upp över öronen och hur utvecklingen för små barn ser ut, från begynnande själv till berättande själv. Jag försöker lära mig om hur marginaliseringen fungerar i skolan/förskolan och på fritidshemmen. Hur barn fungerar i olika situationer och jag försöker lära mig hur resten av den institutionaliserade barndomen fungerar. Jag vet fortfarande inte hur jag ska komma ihåg allt tills imorrn. Men jag orkar inte mer snart.. Dessutom ska jag lära mig om en lärares egen kompetensutveckling, och hur viktigt det är att "se" barn, för att de ska utvecklas..

Nej, det börjar bli sjukt tråkigt att sitta här hemma ensam nu.
Men lite egositiskt då:
Happy birthday to me. Idag blir jag hela 23 år.

Imorrn har jag tenta. Fokusera mera!
/Em

Permalink Em Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback