19 januari

Jaha, första dagen på andra terminen på lärarutbildningen på Malmö Högskola, åtta till fem, ungefär. Vi fick sluta en halvtimme tidigare efter att jag agerat sekreterare på vårat BG möte, och knåpat ihop våra nya arbetslag, som i slutändan ändå blev precis som de var när vi kom dit. Vi har ny handledare där med, och han fick en chans att göra ett bra intryck och det gjorde han :)

Det ÄR en rolig kurs som vi ska genomgå, skriva artiklar till en tidning som kommer hänga på uppställning inne i orkanen precis vid entrén. Sen ska vi göra en rockvideo som också verkar kul, en lite jobbigare uppgift som innebär att vi ska stå ensama och försvara det vi har sagt i en muntlig redovisning, sen efter det ska vi spela datorspel allaihop och få en föreläsning på hur man använder det i skolan och hur det påverkar ens vardag. Sen, sist men inte minnst ska det examineras i skapande processer. Vi ska alltså spela upp något på ett multimodalt sätt. Wiho.. Älska ovanliga examinatonsformer. Allt är bättre än skrftlig tenta i alla fall.

Dock betyder allt detta att förutom de två veckor jag har praktik så kommer jag vara i skolan i princip jämt, och är jag inte där så är jag förmodligen helt överdränkt av skolarbete i alla fall. Det känns som att det är så mycket att göra. Men jag hoppas att man kan jobba effektivt och att det är fler än jag som både vill bli klara och göra bra ifrån sig.

Jag ska i alla fall traska glad till skolan imorrn! :)
/Em

Permalink Em Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback