9 februari

Nu i februari kan man inte annat att känna att det är alldeles för långt kvar till våren. Snön har legat i minst 8 veckor var det nån snäll person som upplyste mig om och jag är så innerligt trött på det här vädret. Det halt ute, halvkallt eller helt råkallt så det kryper in innanför kläderna och man bara fryser.

Det sägs att det inte är någon skillnad på kyla här nere i skåneland och kyla i norrland. Men det är minsann skillnad på -3 grader och -10 grader. Det känns så sjukt mycket kallare när det är -3 än -10, men förmodligen är det samma typ av kyla dom känner däruppe, förmodligen tycker dom likadant. Vad vet jag.. Kanske känns det inte lika kallt där uppe eftersom man vänjer sig. Who knows? Jag vet inte i alla fall.

Kontentan av det hela är att jag är trött på vintern, trött på att det är grådaskigt väder. Saknar solen och vårljuset. Det här vädret gör en trött och omotivderad..

Man vill ju vara motiverad nu när man har praktik, men den här veckan har varit såå lång och den har bara varat i två dagar :/
/Em

Permalink Em Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback