Vi köpte katt..

Ja, då har vi köpt katt! En jättesöt liten skeppskatt, vet dock inte vad det är för ras i den. Men man kan nog säga att det är en bondkatt då tror jag. (Bilder kommer sen när hon vant sig vid sin nya miljö.)

Just nu är hon lite rädd av sig och bor i köket, men jag hoppas att det ska bli bättre snart så hon kan bli lite social med.. Men hon har ju inte ens bott här i 24h så man kan nog inte räkna med att hon förstod ens varför hon är här eller vart hennes syskon tagit vägen.

Blir dock lite besviken på negativa reaktioner som man får, det är ju inte så att vi skaffat katt på rent djävulskap. Det är inte heller så att vi vill att det ska komma mindre folk hit. Utan vi vill kunna känna att vi med kan göra vad vi känner att vi vill. Vill vi ha en katt ska vi få det utan att några ska bli sura eller irriterade för att de inte kan komma hit. Man kan testa ta tabletter, man kan testa med allergisprayen som ska ta bort en massa av det som gör att man blir allergisk mot katt.

Jag känner mej som the bad guy i den här situationen, och det var inte det som var meningen.. Men folk kanske kommer över det, och det löser sig ändå, i really hope so!
/Em

Permalink Djur Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sTINA

Åh GRATTIS. Måsten komma o titta på underverket sen när jag kommer hem igen. kram så länge

Postat av: Jossan

Nej, helt fel att inte skaffa katt bara för att era bekanta inte tål katten :S De får väl låta bli att komma dit då... Vill man ha katt, så ska man ha katt! Bra beslut :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback