7 september

Jag börjar vänja mej vid att det är tyst och att jag inte har någon att prata med när jag är hemma, åtminstone inte som jag brukar. På sätt och vis är det skönt att det gick fort, på sätt och vis inte. En och en halv dag har gått sen han åkte och ändå så känns det som det var hur länge sen som helst. Men det kanske beror på att jag är så sjukt trött. Men det är smällar man får ta när man vill en massa saker. Har sovit lite nu i eftermiddag för att jämna ut sömnförlusten i natt. Det dumma är att jag får sån galen headache när jag sover en stund på dagen. Det är som att jag inte kan det. Hur gör man för att inte få huvudvärk när man sover en halvtimme-timme på eftermiddagen?

Skolan är förresten dryg. Lärarna har konstiga åsikter och säger konstiga saker som man inte kan ifrågasätta eftersom vi är i en så stor hörsal så dom ändå inte hör vad man säger om man skulle vilja fråga nåt. Idag hade vi en skum föreläsare som sa att han mer än gärna ville ha en dialog. Men att vi inte fick avbryta honom för frågor. Jag satt längst bak och gick efter att jag tröttnat på att höra en massa om kulturell bakgrund och att det enbart är det som är genus. I say bullshit. Sen hade han nåt konstigt exempel från 1900-talets början, en bok skriven av en man som talar om hur en kvinna bör vara. Det är ju fortfarande mycket män som sätter gränsen för hur man bör bete sig idag. Så trött jag blir.. Nej, han borde snackat om hegenormativitet i så fall.. Åtminstone för att skapa en rättvis bild åt samhället och alla andra lärare som läser "Att bli lärare" på BUS. Att han dessutom prata i samma tonläge hela tiden superlågt, gjorde faktiskt inte föreläsningen bättre.

Hoppas det blir bättre på nästa föreläsning, på torsdag eller fredag eller när det nu var jag hade nästa.
/Em

Permalink Em Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback