13 september

Wow, den här helgen har vart den roligaste på länge. Känns bra att åka "hem" och hälsa på familjen där uppe i skogen lite grann ibland. Har ju inte varit där uppe sen i början på juni, precis innan jag flyttade ner till Lund med andra ord.

Kräftskiva var det som gällde. Ja, tänker man.. Folk blir fulla och dräggiga, jag ska nog inte dricka så mycket för då kommer det inte bli så bra dagen efter. Men är det på hemmaplan, där man själv har ungefär 100m till huset från festlokalen så kan ALLT hända liksom ^^

Först och främst var det femkamp som gällde, mitt lag kom tvåa (alla andra fuskade därför vann vi inte).. Men vi fick godispåsar, och slapp tröstpriset för sista platsen ;P (det var en skum svart keps med en räv på). Sen skulle vi leka "par-lek", pappas lilla hittepå. Han hade sågat massa regelbrädor i lika långa storlekar och tagit en rundstav och borrat olika breda och djupa hål så alla hade en exakt passform. Sen skulle man leta upp sin partner. Och jag fick ju såklart Pappa.. av 22st att välja på så råkade jag ta den som hans rundstavgrej passade i, sjukt. Hamnade inte jämte pappa sen ändå så tur var väl de, snackade med pappas jobbarkompis istället och han fyllde på mitt snapsglas hela tiden så det tog liksom aldrig slut, men det kom jag ju inte på förräns jag typ druckit tre.. Så min nyktrakväll gick ju åt helvete. Men vad gör de när man kan ha kul med folk som är 15-20 år äldre än en själv? :D

Resten av kvällen efter snapsen, en del vin&sprit, maten och kräftorna var det dans.. Dans till dansbandsmusik. Gissa vem som dansade mest? Jo jag såklart. Inte visste jag att jag fortfarande kunde bugga, inte visste jag att man kunde dansa hursomhelst till alla musik, men visst sjutton kunde jag! Och vi dansade hela natten, från typ 01.00 till 03.30 ungefär konstant. Jag och syrran lurade igång lite basshunter musik en gång och jag har aldrig skrattat så mycket som när jag såg pappa shake:a loss till det. Lätt roligaste kvällen på mycket, mycket länge!

/Em

Permalink Em Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback