21 november

Tiden bara flyger iväg. Snart kommer mina hat/älsk-månad. Det vill säga december.. Jag hatar månaden samtidigt som jag vill inget annat än att tycka att det är mysigt att julen är på intåg. Men det är svårt, så sjukt svårt. Minnen som dyker upp och förpestar vardagen. Kan man  trycka på off-knappen? Hade varit skönt att bara slippa en liten stund.

Ska fördriva december med att försöka skapa en egen julstämning och framförallt känna att jag kan slappna av, så kanske det blir en ny era med bra jular, och jular som man känner att man ser fram emot och inte som ett totalt jävla mörker, en massa måsten och påklistrade leenden (framför allt på mej själv). Ser dock redan fram lite mot denna. Har fått lite smått julstämning redan, nu när det är drygt en vecka kvar till advent.

Ska inleda min nya era med att köpa en svart stor julstjärna att hänga i fönstret mest för symboliken. En stjärna som lyser upp som är svart.. fast ändå inte. Sen ska jag ta mig tid och leta efter en adventsljusstake eller ett ljus som räknar ner dagarna. Åså ska jag kanske köpa några julstjärnor (dock inte röda, jag tycker dom är mer än ganska fula) och hyacinter, för dom luktar ganska gott när dom slår ut.

Det kommer bli annorlunda i år. Jag ser fram emot att baka pepparkakor med Stinis, fast det vet ja inte om hon vet om än ;P Är det lätt att göra egen pepparkaksdeg tro?
/Em

Permalink Em Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Therese

Jag tycker också julen är svår. Man VILL älska den, och ibland är den mysig, men jag tycker mest den är jobbig,, också på grund av "saker från förr". Det har blivit bättre med åren i allafall, för min del, tid läker väl en del sår... men jag tycker verkligen känslorna är tudelade runt denna tid. Jag tror vi med komplicerade julförhållanden får försöka acceptera att vi känner som vi känner och göra det som faller oss in. Vill vi inte fira jul, eller hata julen en stund, så får man det...och det ska vara OK. Kram till dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback