Time for revival

Längesen jag var här, längesen jag ansträngde mig och engagerade mig  i att skriva en rad eller två. Jag är ju som jag skrivit innan inte en person som orkar uppdatera jämt, men ska uppdatera ibland i alla fall :)

Hur som helst, jag har tagit steget fullt ut och börjat plugga. Valde att slå in på lärarlinjen, och än så länge känns de rätt (trots att det känns som jag är i fel stad) Har gått 10 veckor nu, gjort "klart" en kurs och ska ta mig an nästa. Det är tungt och jobbigt, men med våren och sommaren stående vid dörren så är det svårt att låta bli att känna att det finns lite positiva vibbar bland högar med böcker, seminarier, föreläsningar och tentor. Hade i och för sig varit bra om det blev lite varmt och skönt ute med så man kan hänga på stan och sitta på uteserveringa och allt det där. Det man saknar och längtar till varje år.

Sist ja skrev var ja inte helt säker på vart jag stod i mitt liv, eller vad jag ville eller vem jag ville vara med. Nu vet jag att om man vill nåt och ger sig den på att det ska fungera. Relationer är jobbigt, krångligt och krokigt att ge sig in i, men viljan, kärleken och allt annat man får igen är tusen gånger mer värt än det jobbig. Ibland känns det kanske som att allt bara kunde dra åt helvete, och människor är konstiga som verkar leva i en helt annan värld, men anstränger man sig bara liite grann så blir det bra om viljan finns. Alla har vi olika bakgrund och olika syn på allt så man får liksom kompromissa för att det ska fungera. När man väl hittar den rätta lösningen så känns allt så perfekt. Det är underbart!

Ska inte tråka ut någon med relations snack.
/M

Permalink Em Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jossan

jag gillar relationssnack ^^ trevligt med en uppdatering


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback