Midsommar

Nu var det några dagar sedan det skrevs några rader här. Midsommar har kommit och gått igen, den var mycket trevlig och tillbringadeEm mumsar på mat god grillad midsmmarmat :)s i väldigt trevligt sällskap i Olofstorp, typ lite utanför Göteborg. (med hänsyn till alla andra som kanske inte vill vara med  i min blogg så tar jag bara med två bilder på mej själv. :)

Jag vann settlers! :DHursomhelst så drog vi mot Göteborg runt tio på midsommarafton, 4 personer i bilen, med glada miner och humör på topp, inklusive godis som vägmat. Det tar ju en stund att åka till Gbg, så vi roade oss lite halvt med  platespotting på vägen.

Framme i Olofstorp fick vi ett varmt välkommnande och blev bjudna på sill(!!), färskpotatis och hela midsommarkittet med snapps och sånt dära, det sjöngs till och med snappsvisor. Efter de så var det ganska lungt, lite halvkollande på sverige-italien matchen på tv och förberedande inför kvällens grill. Och såklart godisätande :)
Sen var det settlers på "G" (himla roligt brädspel förövrigt, för er som inte testat de) Det var en kul stund och jag vann, vilket jag känner mej ganska stolt över eftersom jag inte anser mej själv som ett pokerface som kan hålla tyst om saker och ting. Anser mej heller inte vara en strategiskt tänkande spelare, men nog gick det hem min strategi alltid ^^

Maten på kvällen vi fick var mycket god. Hemmagjord potatissallad med fläskfilé inlindad i bacon. MUMS! Sen var det Buzz-spelande och sociala aktivteter tills vi stupade i säng typ runt halv två eller något sådant. Mycket, mycket lyckad och trevlig midsommar som sagt.

Gårdagen spenderades med hemåkande till Lund igen och myskväll med P :)
Och dagen idag har gått åt till att springa på IKEA och shoppa loss. Vi har gjort himla många bra inköp, nu känner jag snart att jag är delaktig på riktigt i lägenheten. Har liksom inte känts helt som att jag är delaktig. Men nu så! =) Blir nog också mycket bättre när mina grejjer kommer ner sen. (förhoppningsvis till helgen!) För då kommer det som för mig är personligt, men även allt som jag saknat. Mina böcker, mina köksaker, filmer, cdskivor (även om det är omodernt och oldschool så har det sin charm och sin nostalgiska touch) osv i massvis.

Sluttjatat på mej idag =P
/Em
 

Permalink Em Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Therese

Hihi, vad roligt att du tyckte midsommar vart lyckad- det tycker jag också!:) Kan tänka mig att det känns lite konstigt att flytta in i någons-redan inbodda-lägenhet, men ens personliga grejer och lite gemensam shopping borde ju göra susen:) Ha det gott tjejen! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback