Tentaångest!

Sömn känns underskattat. Känns som att det finns bättre saker att göra med tiden, men ändå får jag ingenting gjort. Totalt meningslöst. Sitter och känner mig halvt uppstressad över min tenta som ska skrivas, dock är jag på god väg och har all tid i välrden på mig att skriva klart, men ändå är jag jättestressad. Den ska ju ändå inte vara inne förräns på måndag nästa vecka kl 12.00 och det ska jag ju med lätthet kunna fixa, eller hur? Så varför sitter jag här då mitt i natten med min dator och stör mig på hetronormativitet, och att det normala inte kan definars om det inte finns något som är onormalt först? Det är ju liksom självklara saker som man inte ens borde behöva tänka över mer än en gång!

Nej, hur lugnar man uppstressade Em mitt i natten såhär? Kanske borde ta mig en frukt och ett glas mjölk. Det är en bra hemmagjord huskur för stress, funkar bra på mig så här mitt i natten. Men det är jobbigt att jag som känt mig så lugn hela sommaren och haft koll på skolan och allt som har med det att göra, helt plötsligt blir som en helt annan människa. Jag hatar stress, det är en jävligt meningslös känsla som inte borde få finnas, åtminstone inte när den halvt övergår i tentaångest.

Måste tänka på annat. Dock vet jag inte vad. Vad hjälper? Tentan kommer ju hänga över mig även om jag blir klar. Satt och läste igenom det jag skrivit  igår och insåg att jag har gjort fel i princip varenda mening. Konstiga ord, massa "men" och totala åsyftnings fel. Det är som att jag i vissa meningar blandat ihop orden och skrivit i total omvänd ordning, och då menar jag inte att jag vänt på meningen och börjat från fel håll utan att jag satt orden i fel ordningen.

Djupa andetag, gå och nana jämte P igen. Om jag bara kunde hitta ro att sova.
/Em

Permalink Em Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback