Ett decennium!

Det har gått ett helt decennium in på 2000-talet. Tiden går helt galet fort. Jag har avverakt alla mina tonårs-år och börjat mitt vuxna liv.. Fast det känns liksom inte. Livet bara flyter på, och även om det händer en massa så struntar man i att stanna upp och reflektera.

  1. Inledde 2000 med att ha kuddkrig i källaren på bygdegården i Roasjö.. Man önskar man kom ihåg mer av just det där nyåret. 13 år var man, nästan.
  2. Jag flyttade hemmifrån när jag var 17, sommaren 2004. Första egna 28kvm mitt i Borås. Det var ascoolt, så att säga. Jag kände mej vuxen och kunde klara av allt. På den tiden var jag väldigt noga med att alltid vara i skolan och inte skolka.
  3. Köpte dator ett år senare.. Började spela World of Warcraft. Inte det mest genomtänkta som gymnasiestuderande ensamboende tjej.
  4. Tog studenten 2006, jag lyckades ganska bra med det med, trots att jag inte var den mest närvarande eleven sista året i trean.
  5. Jobbade på H&M i åtta månader efter det. Slutade i Februari 2007.
  6. Började på Manpower istället. Vet fortfarande idag inte vilket som var värst. Men stannade ändå kvar där tills jag började plugga i början på 2009.
De stora milstolparna liksom.. Men detta året har också inneburit en massa förändringar.
  • Börja studera på högskolan i Borås till lärare, deras undervisningsmetoder passade inte mig riktigt.
  • Flyttade till Lund och blev sambo.
  • Pluggade genusvetenskap på sommaren.
  • Flög till Grekland för att sola, bada och semestra som det sägs att man ska göra.
  • Började plugga till Lärare på Malmö Högskola istället.
  • Fick dessutom ett vikare jobb (when it is needed) och om jag känner att jag hinner med.
  • Dessutom har jag träffat och lärt känna en massa nya spännande och inte minst trevliga människor!
Hoppas att alla har en bra nyårsafton! :)
Gott nytt år på er!
/Em

Permalink Em Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jossan

Intressant blogginlägg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback