I skolan

Sitter och lyssnar på nåt om sannolikhetslära och fryser. Vill ha paus och kaffe.. nu! "Om man har fyra blå pärlor och fyra gula och två olika burkar. Hur ska man då fördela pärlorna så det blir störst sannolikhet att man får en blå?" Det här lärde jag mej när jag var mycket liten. Orkar liksom inte ens fokusera mer på de. Är trött och vill mest bara hem och sova. Det är de som känns bäst just nu. Ska förståss köpa munkar på hemvägen för jag är helt galet sugen på sånna idag.

Har förresten fått området Statistik som jag ska redovisa för min grupp med vinklingen att det ska passa barn i förskolan. ÅNGEST! men det går säkert bra hoppas jag. Kunde ju fått nåt annat svårt, typ symetrier eller plangeometri.

Nej nu ska ja lyssna lite kanske.
/Em

Permalink Em Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback