In the middle of the night

En blogg är bra för whine, då kan man klaga av sej precis så mycket man vill, och man kan hänga ut vem som helst. Men man ska ju inte nämna några namn.. Det är way to mean, men det hindrar ju inte mig att skriva om mina känslor, hur jag reagerar och hur jag ser på saker och ting.

Jag har rätt fasta principer ibland, och jag är rätt noga med att vara ute i god tid med vad jag ska göra. Jag visste redan under VFU:n att påskveckan skulle för mig bli en stressig vecka, och att jag mest av allt inte hade så mycket tid över för skolan. Vi fick schemat och jag omplanerade, talade om för min studiegrupp hur jag hade tänkt och vad som funkade för mig. Självklart så ska ingen rätta sig bara efter mig sådär, men man ska respektera andra för det de säger och inte köra över dem när de är frånvarande eller bortresta. Fick ett telefonsamtal igår, om att jag skulle läst all litteratur och skrivit de 500 orden tills på onsdag om en gruppredovisning som vi ska ha, hade verkligen inte tid med då, skulle iväg men i alla fall. Personen som ringde och var snäll och informera tackar jag massor, för det var ju snällt att någon (även om hon inte varit närvarande och med att bestämma talade om vad som händer). Funderade seriöst på att skita i alltihopa, tänkte att jag lika gärna kunde göra en egen redovisning och stanna hemma. Det är liksom för mig inget större än så. Jag tycker ändå inte om att vara med i teaterliknande saker. Känner mg inte bekväm i rollen alls. Bestämde mig att ja får helt enkelt åka hem tidigare och hoppa över vissa saker, men jag får det gjort, och jag behöver inte tycka mer om det egentligen. Men det som jag undrar över är vem som egentligen tänkt meddela mig. Har fortfarande inte hört ifrån någon utav de som bestämde sig för att köra över de som var frånvarande i fredags. Ska bli intressant att ta del i fortsättningen av den här historien.

Allt det här har gjort att det har blivit ganska svårt att njuta av helgen och känna att det är lugnt skönt och avslappnande, jag har störts av tanken på ovisshet och att vara deltagande men inte deltagande. Aja, whatever. Det är snart gjort och snart är det sommar och då händer annat som är garanterat mer roligt att ställa in siktet på.
/Em

Permalink Em Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback