Hemåkardag.

Måndag idag. "Hemåkningsdag". Nej ja vet inte om Borås känns så mycket som "hem" längre. Det är liksom som att vara borta hemma när man är i Borås nuförtiden, och det känns rätt segt och trist att komma hem. Att inte ha vart hemma på ganska länge att få slänga massa saker i kylskåpet, att handla nytt så man klarar sej en vecka. Det är rätt kasst. Hur ska man dessutom få tiden att gå fort? Det vet inte jag och antagligen ingen annan heller.

Nej hemåkardagen är värst av alla dagar, spelar ingen roll om det är jag som åker eller tvärtom. Det är lika jävla dumt ändå. Och det gör ju inte direkt saken bättre att man har en sån vecka så man känner sig helt ofräsch och hemsk. Det är nästan lite som att strö salt i befintliga sår.

Himla tur att man kan trösta sig med Facebook och bloggande på vägen hem i alla fall, tågresan idag kommer att vara i drygt 4h (lite mer) och det är inte värt den tiden åt detta hållet, det är mycket mer värt när man åker ner. Dessutom är det nästan alltid kortare restid ner till Lund.

Ska försöka jobba lite denna veckan med, i föhoppning om att tiden ska gå lite fortare. Måste hinna med nån dag att hälsa på Farmor med, det skulle hon nog bli glad för. Måste ju förska sprida lite gädje trotts att jag själv inte är på topp.

Ska inte skriva så mycket mer nu, men 11 dagar har varit mysiga. Jag trivs!
/Em

Permalink Em Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: jossan

Var glad att du har en dator att sitta vid iallafall, det har inte jag :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback