16 april

Tröttheten har tagit överhand. Igår var jag halvt utslagen nästan hela dan, och jag kände mej inte alls bra. Idag var det något bättre, men ja sov inte lika länge så som jag gjorde igår.
Annars har dagen varit lung, pluggat lite och skrivit en reflektion på de jag missade i studiegruppen igår. Det är rätt kul att få skriva egna små reflektioner på vad som pratas där när man inte är med. Dock brukar det vara mycket roligare i de flesta fall att vara närvarande, det ger mer.

Fick en smärre chock idag med. Pappa ringde och berättade att Farmor ligger på sjukhuset och opereras akut för att ha brutit lårbenshalsen. Hur kunde detta hända frågar man sig? Tydligen så hade hon varit ute och gått på baksidan av sin markägenhet på efternatten eller sjukt tidigt imorses (beroende på hur man ser de), och så hade hon ramlat. Gamla 70-åriga inte så jättepigga tant, vad gjorde du där? Men den stora frågan är; kommer hon återhämta sig? Hade hon varit en vanlig normal frisk tant så hade chansen varit större, men hon är överviktig, och är inte så mycket för att röra på sig mer än nödvändigt dessutom äter hon mediciner för epelepsi och annat efter 2 hjärnbödningar för ett par år sen. Men man ska alltid hoppas och hålla hoppet vid liv. Men det skeptiska i mej finns där i alla fall.

Ska inte oroa mej i onödan, men det är svårt att låta bli. Men ja ska spela lite Bubbleshoter för att tänka på annat.
Dessutom har P namnsdag idag. Grattis!
/Em

Permalink Em Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback