Just for you <3

Alla har vi rätt att behandlas med respekt och bli älskade. Bli älskade av dom som vi tycker om, på samma sätt som vi älskar dom. Känna att det är lika från bådas sidor och inte på nåt vis varken känna sej åsido satt eller osynlig. Det är viktigt för varje individ i sej att få känna sej sedd och lyssnad på. Det är oerhört viktigt i en relation. Dessutom är det minnst lika viktigt att kunna ta en diskussion som att föra en i relationen. Vad det än är för en realtion. När man tar en disskusion ska båda personera lyssna och den ena inte bara säga: "Jaja, det blir nog bra ska du se" som om man var en mindre vetande person av någon anledning. Att säga så till en människa som tar upp något med en person som den ser som ett problem, det är att nedvrädera en persons åsikter och tankar. Det är att hoppa sparka och stampa på den personen känslor, tyckande och tänkande. Det är kränkande, dessutom så är det manipulativt och jävligt att inte bry sej. Fastna i sina egna gamla fotspår. Det är farligt. Gör man de måste man nog tänka om, gör man de måste man ändra på nåt fast i sitt liv. Kanske byta jobb, eller flytta.. Vad vet jag.

Det jag vet är i alla fall att man verkligen inte ska ta skit. Är man med om något sånt här måste man försöka vara stark i sej självt och tro på det man kämpar för. Ibland måste man till och med ta till så drastiska metoder som att skapa distans. Distans som går att ta på; dvs flytta. Kanske inte långt, men tillräckligt för att det ska kännas. Visa att man verkligen menar alvar och visa att man först och främst finns och vill bli sedd.

Och som jag sa tidigare idag:
"hur ska han kunna visa att han älskar sin dotter, om han inte kan visa att han älskar dej?"
Det är ingen mening med att gå runt problemet i stora cirklar. Fokusera, välj rätt tillfälle (om de går) sen gör du vad som krävs för att få honom att förstå att man behöver mer än ord och sms. Man behöver det fysiska, mer påtagliga med. Det mysiga. Det gör vi alla. Trotts värmen utomhus!

You go get it, Darling! Jag tror på dej och jag vet att om du bara sätter ner foten ordentligt så löser allt sej till det bästa. Därför tillägnar jag allt det här till dej! <3

Permalink Funderingar Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: I'm the

tack gumman för ett underbart inlägg..
de träffar i hjärtat,l och jag tar ett steg i taget nu, "bit by bit" puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback