Beslutsångest.

Jag har vetat i ungefär 2½h nu att jag kommit in på de här högskoleprogrammet
http://www.jth.hj.se/doc/1521

och på den här kursen:
http://www.lu.se/o.o.i.s?id=320&lukas_id=INFB23

Kursen ska jag gå, det vill jag verkligen och jag ska göra allt jag kan för att faktiskt fixa så jag kommer dit ner mellan 20 oktober och 19 november i höst. Det är målet.

Men så kom jag in på Interaktiv Visualisering och Mediedesign i Eksjö. Sitter och väger för och nackdeler, skapar långa listor i huvvet. Jag ville ju bli lärare, eller hur? Det var ju de jag ville. Eller?
Jag kommer sitta här och fråga mej om och om igen, hur jag vill ha det, om jag vill varför jag inte skulle vilja osv osv.

Fördelar:

  • Det är en utbildning som jag garanterat kommer tycka är jätterolig.
  • Jag kommer garanterat stortrivas
  • Jag kan jobba alldeles enskilt i min egna takt
  • Jag har en bra start in på något som jag fatiskt har sug efter, fast ändå inte
  • Jag kommer fårjobba med grafik
  • Jag kommer slippa en massa folk runt omkring mej hela dagarna (misstolka mej inte, men jag behöver vara ifred ibland.)
Nackdelar:
  • Jag blir inte lärare
  • Jag kommer inte få ge det av mej själv som jag faktiskt kommit på att jag vill dela med mej till andra
  • Jag kommer inte få chansen att kunna sätta mina funderinga, tankar kring inlärning i verket
  • Jag kommer inte ens få chansen att hjälpa någon som verkligen behöver de från början
  • Jag kommer för långt bort åt fel håll. (Eksjö ligger ju nästan på andra sidan Sverige härifrån ju)
  • Jag är inte säker på att jag verkligen vill plugga där överhuvudtaget.
  • Hade jag kommit in på lärarutbildningen så hade jag gått den.


Listorna kan göras jättelånga. Jag vet inte, hade utbildningen legat i jänköping då hade jag kunnat pendla, sen hoppa av om det inte varit något för mej, men det kan jag ju itne göra nu när den ligger i Eksjö, det är jättlångt bort. Se själ på kartan liksom.

Nej jag vet verkligen inte om detta är något för mej, känns som att det blir fel vad jag än väljer.

Alternativt om jag inte börjar plugga så ska jag plugga upp bland annat engelska b och matte b på komvux eller så, och sen söka mej ner till malmö eler kanske växjö. Neråt vill jag i alla fall, orkar inte vara kvar här och det verkar vara lite för kallt för mej uppe i Örebrotrakterna. Jag håller mej till dom lite varmare trakterna i Sveriges avlånga land :P

Nej, nån som har en vettig åsikt om hur sjutton man ska göra? Jag vet inte, och jag måste ha bestämt mej tills den 28 Juli. Hjälp mej snälla.

Permalink Em Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Hej!



Mitt namn är Frida och jag har äntligen, efter två års arbete, blivit klar med en bok som jag arbetat med. Jag har valt att göra boken på egen hand helt utan inblandning från förlag etc vilket också innebär att jag inte har tillräckligt med resurser för att marknadsföra boken. Den främsta målgruppen är tjejer och jag har därför letat upp en massa intressanta bloggar för att visa upp boken där. Anledningen till det är att jag vill se om det finns något intresse av den, jag har har nämligen inte tryckt den ännu och min fråga är därför om det är någon som tycker att boken verkar vara intressant så att jag vet på ett ungefär hur många jag kan trycka. Kolla gärna in länken och hör av er om ni tycker att den verkar intressant. Tack på förhand!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback