Dreams - real or not?

Det var ett tag sen jag skrev nåt. Har inte funnits så mycket att skriva ner. För det är svårt att börja när man inte riktigt vet vart man ska börja liksom. Jag finns här och jag är Emelie, och jag gör mitt bästa. Tycker jag själv i alla fall. Men man vet ju aldrig om det är tillräckligt, förhoppningsvis är det tillräckligt. Förhoppningsvis så kommer det räcka, men som en person sa till mej: "Då får man kämpa som fan (obs, kan ta tre år)."
Kanske är det värt de, kanske inte. Jag tror det kan var de i alla fall.

Nu sitter jag här efter 4 dagars förkyllning och har tvingats inse att ska jag bli frisk så får jag nog ta och hålla mej hemma. Har sovit en hel del oroligt igår natt, så det är nog rätt bra att jag stannar hemma idag. Men jag kommer ju inte direkt kunna sova. Jag har ju helt konstig dygnsrytm. bleh.

Men vad jag ville berätta är att jag igår natt drömde, och det planterade en oros känlsa i magen.
Jag drömde först och främst att min lägenhet brann ner.
Jag frågar mej, av vilken anledningn jag skulle kunna drömma sånt här ens? Jag funderar på om jag är rädd att det ska hända när jag inte är hemma, fast det tror jag inte ens själv på.
Sen drömde jag att det var inbrott hemma hos pappa.
Men det var inte inbrott i huset, utan det var inbrott i uthuset, där pappa förvarar alla saker som inte får plats i huset eller på vinden, och där jag har massa saker, minnen, böcker ja saker som tillhör mej men som inte riktigt frå plats i mitt liv just för tillfället. Hela det huset ahde totaltömts, och när jag drömde så var det verkligen ingen som brydde sej eller som ville lyssna på mej alls.
Sist men absolut inte minnst drömde jag att pappa dog.
Det var nog det värsta. Jag var inte ens hemma, drömde att jag var i Lund. Och att jag blev helt kall inombords, liksom känslolös. Jag är rätt glad att jag inte minns på vilket sätt jag drömde att han dog. Hade nog kännt mej ännu mer konstig då.. =/

Fast du sa ju att drömmar inte slår in, och jag hoppas verkligen att dom inte gör det. Men oron finns där att något hemskt ska hända nu när jag inte är hemma.

Nej, nu ska jag ringa och sjukanmäla mej, fokusera på att packa lite och sen ska jag nog ta en sväng till stan och shoppa på apoteket.
/M

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: MammaSandra

Hej gumman! jag tänkte bara kommenterade detta med dina läskiga drömmar.. de måste känts hur jobbigt som helst att vakna upp av svett o oro.. men du ska inte oroa dig.. hemska drömmar brukar oftast tyda på något positivt en förändring.. detta med dina minnen som blev stulna kanske egentligen innebär att du har saker där som du nu kanske kan börja släppa ännu mer, eller mer se som en positiv sak :D
de med att din pappa är ju dock svårare att förklara.. men när jag söker på google, drömtydning så kommer jag in på en sida o slår upp på F =fader, där står det, jag citerar: Fader, se honom dö, han får ett långt liv :) så de var väl positivt :D
Kramar på dig, o va stark, o anpassa dig inte efter vad andra tycker, du går längst genom att vara dig själv :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback