Att våga tro på sej själv

It freaks me out, att jag är lugn. Läskigt lugn.. Saker och ting går min väg nu; känns som att det bara en tidsfråga tills ja sitter hemma i köket hos pappa och gråter ut mina sorger. Gråter ut för att jag valde fel väg en än gång, och han bara suckar och undrar varför han fick en dotter som inte pallar en motgång eller två. Fast egentligen handlar det väl inte om de, utan på vilket sätt saker och ting går fel snarare.
Men ja som sagt nu ser allt mycket possitivt och bra ut, och jag är glad :)

She had found the sails, for the following night
The town, for her, was getting way too small
She promised to be mine
Forever, ... for that one night...

Moments, passion, small defeats
Concealed emotions, found in me
"You gave life to a brand new me..."


På sätt och vis så säger de här två verserna så mycket, fast ändå inget alls. Strong emotions. Och när man hör dom vill man bara dra på högsta volym och bara försvinna. I en värld som beskriver allt så mycket bättre än den värld man redan lever i. Tänk om saker och ting var enkla? Tänk om man inte var så rädd för att såra människor eller säga vad man tycker.. Man borde vara mycket starkare i sej själv än man är och jag borde verkligen börja tro på mej själv.
/M

Permalink Funderingar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback